новини ровесника

1
У Тернополі школяр організував виробництво FPV-дронів

2
Тернопільська суддя Андрусик – російський агент в судовій системі України?

3
Винахідник з Дніпра став лауреатом премії від Кабміну

4
Тернопільська суддя Надія Андрусик хоче перевершити «досягнення» горезвісних хабарників Зварича, Чауса та Князєва

5
Інший Франко: в український прокат виходить стрічка про Петра Франка

6
Чекає на «рускій мір»: корумпована суддя Андрусик повернула московському патріархату пів гектара землі під церкву в Тернополі

7
Сети суші для новорічного святкування - вигідно та смачно в Янг

8
Сети суші для новорічного святкування - вигідно та смачно в Янг

9
У МОН озвучили, якою буде нова зарплата вчителів у 2024 році

10
Скільки коштують послуги репетиторів у Тернополі?

На Тернопільщині вперше кладуть на дороги специфічний асфальт

Повідомляє Свобода 22.07.2017 17:15

На Тернопільщині вперше кладуть на дороги специфічний асфальт

Фото Свобода

Триває ремонт автошляху Тернопіль-Дубно (ділянка траси М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече).

Підрядна організація розпочала вкладання   шару щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА). Ми поцікавилися в Службі автодоріг, що ж це за матеріал, і чому його почали застосовувати на Тернопільщині.

«Технологію щебенево-мастикового асфальту використовували в Україні лише на дорогах міжнародного значення, і вона виправдовує себе. Це – асфальт із підвищеним вмістом бітуму, який менше залежить від зміни температурних режимів, – зазначив начальник організації Богдан Юлик. – На Тернопільщині це перший досвід укладання такого асфальтобетону. Він має низку переваг. На відміну від звичайного асфальтобетону, структура щебенево-мастичного має найвищу жорсткість. Вона виробляє передачу основної частини навантаження з поверхневого шару на нижчі шари за допомогою великих кам’яних частин матеріалу. Ця особливість сприяє зменшенню деформацій матеріалу покриття».

Щебенево-мастиковий асфальтобетон був розроблений у другій половині 1960-х років у Німеччині й одержав назву «Splittmastixasphalt» (SМА). Він з’явився як наслідок боротьби дорожніх служб Німеччини з інтенсивним руйнуванням дорожнього покриття й утворенням колії через зростання інтенсивності та вантажонапруженості автомобільного руху. За роки використання суміші ЩМА продемонстрували прекрасні експлуатаційні якості, технологія укладання й ущільнення мало чим відрізняється від звичайного асфальтобетону. Для цього використовуються звичайні катки і асфальтоукладальники.

«На трасі Тернопіль-Дубно ми стелимо п’ятисантиметровий шар ЩМА. Це робить наші дороги стійкішими до інтенсивного руху транспорту, менш пластичними під час спеки та міцнішими за будь-якої погоди», – додав Богдан Юлик.


Опубліковано : 22.07.2017 17:15

Новини Бізнес Компаньйон

Новини з тернопільщини

Комфорт Гурман