Оприлюднення рейтингових списків. Що далі роботи тернопільським абітурієнтам?

Повідомляє osvita.ua Наталія Радиш 02.08.2017 08:15

Оприлюднення рейтингових списків. Що далі роботи тернопільським абітурієнтам?

Фото з мережі Інтернет

Громадянська мережа ОПОРА, представники якої здійснюють громадський контроль за перебігом вступної кампанії, надає рекомендації щодо алгоритму дій вступників після оприлюднення рейтингових списків абітурієнтів.

Відповідно до Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів у 2017 році списки осіб, рекомендованих до навчання за кошти державного бюджету, мали бути оприлюднені 1 серпня до 12.00. Однак зважаючи на необхідність перевірки правильності здійснення нарахування сільського коефіцієнту та інших параметрів заяв, Міністерство освіти і науки повідомило про відтермінування оприлюднення  таких списків.

Оскільки правильність результатів адресного розміщення обсягів державного замовлення напряму залежить від правильності нарахування конкурсних балів вступників, таке  рішення є виправдним, хоча й створює незручності для вступників та приймальних комісій.

Рекомендації на бюджет

Коли? 1 серпня до 18.00 вищі навчальні заклади повинні оприлюднити сформовані у Єдиній базі списки вступників, які рекомендовані до зарахування за держзамовленням за кожною конкурсною пропозицією (спеціальністю).

Де? Офіційним повідомленням про надання рекомендацій є оприлюднення списків на інформаційних стендах приймальних комісій. Разом з тим, ВНЗ зобов’язані дублювати таку інформацію на офіційному веб-сайті.

Також інформацію про надання рекомендацій вступники повинні бачити у електронних кабінетах (лише щодо тих заяв, які були подані через електронні кабінети. Заяви, які були подані у паперовому форматі не відображаються у кабінеті вступника). Статус заяви повинен змінитися на «Рекомендовано до зарахування».

Ця інформація також буде відображена у Інформаційній системі «Конкурс», однак, варто врахувати, що оновлення цього сайту відбувається один раз на добу, тому певна інформація може буде неактуальною.

В який спосіб? Вступникам варто пам’ятати, що ВНЗ не має обов’язку повідомляти вступника про надану рекомендацію (телефонувати, надсилати смс/e-mail), однак може це робити з власної ініціативи. Тож вступнику потрібно самостійно перевірити наявність рекомендацій до зарахування у електронному кабінеті та на сайтах ВНЗ.

Які подальші дії? Вступники, які отримали рекомендації до зарахування на навчання за кошти державного бюджету, повинні виконати вимоги до зарахування до 12.00 05 серпня.

Під виконанням вимог до зарахування мається на увазі особисте подання вступником оригіналів документу про освітній рівень та додатка до нього, сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання та інших документів, які надали вступнику певні переваги (наприклад, довідка про реєстрацію в сільській місцевості) до приймальної (відбіркової) комісії вищого навчального закладу. Ті вступники, які подавали заяви в електронній формі, зобов’язані підписати власну заяву, роздруковану приймальною комісією.

Якщо вступник, який рекомендований до зарахування на навчання за кошти державного бюджету, не подасть оригінали документів вчасно, його рекомендація буде анульована. Така особа втрачає право на в поточному році на зарахування на навчання за державним замовленням.

Рекомендації на контракт

Під час надання рекомендацій до зарахування на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб, всі заяви розглядаються без пріоритетів. Тобто можлива ситуація, коли вступника буде рекомендовано до зарахування на контрактну форму навчання за різними заявами одночасно. Детальні процедури надання таких рекомендацій та зарахування не визначені в Умовах прийому, а визначаються Правилами прийому до конкретного вищого навчального закладу. Разом з тим, навчальні заклади повинні дотримуватися визначених Умовами прийому вимог — надання рекомендацій (у електронному кабінеті статус заяви повинен змінитися на «Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних та юридичних осіб)», надання терміну для виконання вимог до зарахування (подача оригіналів документів).

Якщо при подачі електронної заяви вступник вказав параметр «претендую на участь в конкурсі виключно на місця державного та регіонального замовлення», однак зараз має бажання брати участь у конкурсному відборі на навчання за кошти фізичних/юридичних осіб, то може скористатися визначеним у п.2 розділу Х Умов прийому правом подачі заяви до приймальної комісії вищого навчального закладу (у довільній формі).

Також вступники можуть скористатись правом змінити спеціальність для зарахування на контрактну форму навчання. Відповідно до Умов прийому, вступник може змінити спеціальність на іншу в межах одного вищого навчального закладу за умови збігу конкурсних предметів та при наявності вакантних місць ліцензованого обсягу (шляхом перенесення заяви). Таке право визначено п.6 Розділу ІІ Умов прийому.

Окрім того, вступникам варто пам’ятати, що договір про надання освітніх послуг за кошти фізичних/юридичних осіб укладається протягом двох тижнів після видання наказу про зарахування. Оплата навчання здійснюється згідно з цим договором. Тож вимога навчального закладу щодо оплати за навчання до моменту видачі наказу та підписання договору є неправомірною.

Наталія Радиш, координатор освітнього напряму Громадянської мережі ОПОРА, тел.:098 765 86 22, osvita@opora.org.ua.

Для отримання оперативної інформації про перебіг вступної кампанії приєднуйтесь до сторінок Абітурієнт та Освіта.ua у Facebook.


Опубліковано : 02.08.2017 08:15

Переглядів 831

Новини Бізнес Компаньйон

Погода
Погода у Тернополі

вологість:

тиск:

вітер:

Новини TENEWS